امروز برابر است با :اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

سه محور جنگ شناختی در سطح بین المللی علیه عملیات وعده صادق

تعداد کلمات: ۳۵۰ کلمه / تخمین زمان مطالعه:۳ دقیقه

نویسنده: حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو

اسرائیل در میدان شکست خورده و در دیپلماسی به پیچیدگی و بن بست رسیده ولی حربه رسانه و جنگ شناختی را جهت جبران ماجرا در ساحت افکارعمومی همچنان فعال و تا دندان مسلح حفظ کرده است. اطلاعات گمراه کننده برای ۱.تضعیف و کمرنگ سازی وعده صادق و ۲.تقویت پرستیژ و احیای ابهت اسرائیل و ۳.ایجاد شکاف در لایه افکارعمومی جبهه مقاومت در سطح بین‌المللی باعث شده که محورهای گسل سازی را به شرح ذیل طراحی کند؛

۱. ایران هراسی(امپراطوری): مطبوعات غربی، عربی، عبری درصدد هستند که با تکرو و یاغی خواندن ایران در اقدام نظامی و حربه سازمان ملل و شورای امنیت و سازمان انرژی اتمی، اَبَرشرکای استراتژیک ایران در منطقه و جهان را از ظهور یک قطب خطرناک هراسان کرده و قدرت گرفتن ایران را ریسک استراتژیک در جهت نظم نوین منطقه و جهان ترسیم کنند.

۲. فارسی هراسی(نژاد و زبان): مطبوعات ترکیه ای و اماراتی و… درصدد هستند که با عبارت احیای امپراطوری فارسی و یادآوری تاریخ پادشاهی ایران و برجسته کردن دوگانه فارس_عرب و فارس_ترک(عثمانی)، دولت ها و ملت های مسلمان منطقه را از حمایت و تحسین ایران فارغ کرده و  ناسیونالیسم عربی را بر مساله فلسطین و حمایت از غزه غالب کنند.

۳. شیعه هراسی(مذهب): این هم سومین محوری است که در جهت کاهش برد و کمینه سازی وعده صادق از حیث اثر راهبردی در حال برجسته سازی و مانور مطبوعاتی است. رسانه های معاند، با تغییر گفتمان تقابل ظالم_مظلوم و نژادی عربی_عبری جلوه دادن ماجرا، شیعه را جریانی مخل و جاه طلب و ماجراجو مطرح کرده و انسجام افکارعمومی منطقه علیه اسرائیل را با طرح دوگانه شیعه_سنی دچار شکاف کنند.

بر اصحاب رسانه در سطح کنشگری منطقه ای و جهانی است که در نوع فعالیت رسانه‌ای به این محورها دقت کرده و عبارات و واژه های شکاف آفرین و ضدانسجام راهبردی را مدیریت کنند و افکارعمومی را در ضدیت با اسرائیل و ذیل گفتمان تقابل ظالم_مظلوم و مستکبر_مستضعف، یکدست و شانه به شانه و همسو نگهدارند و عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی را در سطح افکارعمومی جهانی با تصویر برنده، قوی، موثر و منسجم، راهبری کنند./پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.